Gemeente Halderberge digitaal nachtregister Gemeente Halderberge

1. Wat is het doel van het nachtregister?

Het doel van het nachtregister is dat hulpdiensten beter hun werk kunnen doen bij een calamiteit. Als er bijvoorbeeld brand is kan de brandweer snel zien wie er op de locatie aanwezig is. Zo kan de veiligheid van de mensen die in onze gemeente overnachten beter beschermd worden.

2. Wie moet een nachtregister bijhouden?

Iedereen die tegen betaling nachtverblijf aanbiedt aan personen moet een nachtregister bijhouden. Dit is ook vastgelegd in het Wetboek van Strafrecht. Dit kan bijvoorbeeld gaan om hotels, recreatieparken, bed & breakfasts, maar ook om een ondernemer die seizoenarbeiders (arbeidsmigranten) in dienst heeft en deze nachtverblijf aanbiedt.

3. Ben ik als ondernemers verplicht dit systeem te gebruiken?

De burgemeester van Halderberge heeft op basis van de APV bepaald dat het nachtregister digitaal bijgehouden moet worden. U kunt ervoor kiezen dit systeem te gebruiken wat de gemeente u gratis aanbiedt. Als u dit niet wilt, omdat u bijvoorbeeld zelf al een goed werkend systeem hebt, kunt u elke eerste dag van de maand een uitdraai uit uw systeem per e-mail naar de gemeente sturen. Hier moeten dan in ieder geval de volgende gegevens vermeld worden: naam en adres van de overnachtingsgelegenheid en de volgende gegevens van de personen die bij u overnachten: voor- en achternaam, woonplaats, dag van aankomst en dag van vertrek.

Heeft u nog vragen?

Heeft u vragen en/of opmerkingen? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

Contactgegevens

U kunt natuurlijk ook altijd op een andere manier contact met ons opnemen:

Gemeente Halderberge
Postbus 5/ Parklaan 15
Postadres: 4730 AA / Bezoekadres: 4731 GJ Oudenbosch
Tel.: 14 0165
E-mail: l.culum@halderberge.nl